Irish Times censors RTE censored programme

I see the Irish Times took up my story surrounding the dramatic revelation by Labour Senator John Wilson that Bord Gais had made their pitch to establish Irish Water under false pretences.

Bizarrely, however, the Irish Times took the same line as RTE and, effectively, censored the principal allegation made by Senator Whelan.

Here’ s the exact charge made by the Senator against Bord Gais.

No, what I’m saying is this. Bord Gais through the process of New Era and the line minister at the time made a pitch to establish Irish Water and I believe they did so under false pretences and they haven’t delivered.

Here’s how the Irish Times reported his allegations.

“No, what I’m saying is this: Bord Gáis through the process of New Era and the line minister at the time made a pitch to establish Irish Water . . . and they haven’t delivered.”

Leaving out the words; ‘under false pretences’ strips the report of any relevance, it effectively kills the story.

So much for the ‘paper of record’.

Note:
The Irish Times, in common with many mainstream media outlets, still finds it difficult to credit bloggers and other social media sources with stories.

1 thought on “Irish Times censors RTE censored programme”

Comments are closed.